Naše škola se zúčastnila projektu EU “Peníze školám”. V rámci šablon jsme se věnovali vytváření digitálních učebních materiálů v oblastech: čtenářská a informační gramotnost, cizí jazyky (angličtina), matematika a přírodní vědy. Dále jsme se věnovali zlepšení výuky – individualizaci – v oblasti využívání ICT a matematiky.
Závěrečnou monitorovací zprávou jsme ukončili projekt Čtenářské dílny a rozvoj jazykových schopností z výzvy 56 v oblastech: Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti, Zahraniční jazykový kurz pro učitele, Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí a Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky.
Rovněž jsme závěrečnou monitorovací zprávou ukončili projekt Blended Learning v SMZŠ ve výzvě 57 – Blended Learning v Anglickém jazyce.
Byli jsme zapojeni jako partneři do projektu Realizace lokálních sítí mateřských škol v gramotnostech. Cílem projektu bylo zvýšení kvality předškolního vzdělávání na základě spolupráce MŠ a organizací zahrnujících cílovou skupinu a profesního rozvoje učitelů MŠ v oblasti polytechnického vzdělávání vedoucímu k usnadnění přechodu dětí na ZŠ.
Dále jsme byli zapojeni v projektu Šablony 2016, a to v šablonách:
- Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
- CLIL ve výuce na ZŠ
Naše škola se dále od školního roku 2018/2019 zapojila do projektu
BUDKA – BUDOVÁNÍ KAPACIT A SPOLUPRÁCE NEFORMÁLNÍHO A FORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
ve spolupráci s Lipkou-školským zařízením pro environmentální vzdělávání, p. o.
Cílem projektu je
- navázání dlouhodobého partnerství mezi naší školou a organizací Lipka
- zapojení pedagogů naší školy do tvorby nových vzdělávacích programů a propojování formálního a neformálního vzdělávání
- vytvoření nových vzdělávacích programů, které budou rozvíjet vybrané klíčové kompetence žáků a jejichž metodiky budou s nevelkými úpravami přenositelné na další školy
Ve spolupráci s pracovištěm Lipky Rozmarýnek se účastníme cyklu Zdravý životní styl, jejímž cílem je přiblížit téma zdravého životního stylu žákům a prakticky se zabývat stravovacími návyky nebo návyky pro časté pohybové aktivity jako prevenci různých druhů problémů.
Ve spolupráci s pracovištěm Lipky Rozmarýnek se účastníme pobytových programů Barevný podzim pro první stupeň ZŠ, jejímž cílem je zaměřit se na pozorování drobných živočichů v jejích přírodním prostředí, pozorování krás přírody v každém ročním období, zvládání pobytu v přírodě po delší dobu i v nepříznivém počasí, tvořivé aktivity s využitím výtvarného materiálu z přírody a na posilování návyku šetrného pobytu v přírodě.
Od školního roku 2018/19 jsme zapojeni v projektu Šablony II., a to v šablonách:
- 2.I/12 Projektový den ve škole
- 2.I/13 Projektový den mimo školu
- 2.I/14 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
- 2.II/17 Klub pro žáky ZŠ
- 2.II/19 Projektový den ve škole
- 2.II/20 Projektový den mimo školu
- 2.V/12 Projektový den v ŠD/ŠK
Od školního roku 2020/21 jsme se zapojili také do projektu Šablony III., a to v těchto šablonách:
- 3.II/10 Klub pro žáky ZŠ
- 3.II/12 Projektový den ve výuce
- 3.I/10 Projektový den mimo školu
- 3.I/11 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
- 3.I/9 Projektový den ve výuce
- 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
- 1.II/9 Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ
- 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ
- 1.I/6 Inovativní vzdělávání dětí v MŠ
- 1.V/1 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ŠD/ŠK
- 1.V/3 Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v ŠD/ŠK.
(https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-1-namestka-primatorky/odbor-skolstvi-mladeze-a-telovychovy/projekty/projekt-map-ii/)